Wednesday 24 October 2012

Home Sweet Home !

Hye alls . Assalamualaikum :) .Okay , semalam last kelas aku and today aku start cuti mid sem . Wah , best nya dapat balik kampung ! Rindu mak abah ! HEHE . So , after kelas , bergegas balik bilik and pack barang. 

Actually , aku beli tiket bas untuk malam raya , tapi lewat sangat . Tak de kawan pulak tu :( . Al maklum le, pestime jadi anak rantau . Selama ni dok bekepit bawah ketiak mak je (ayat someone ) ! Nasib baik mak dengan abah sanggup datang ambek . Tenkiu mak abah ! Lebiuuu ! 

Ha , pack barang macam nak balik sebulan je . Padahal cuti sepuluh hari sahaja :) 


Sampai rumah , memang home sweet home lah kan . HIHI . Felcra Changkat Lada ! Ha, ramai yang tak tahu lokasi nya kat mana . Sedih betul ! Ni felcra terbesar taw dekat Malaysia . Ape lah korang ni . Haish , best taw felcra ni . Cewah ! Ate promote le kejap . Usah marah ye :) 

Here I am . Home sweet Home ! Homesick bebeno teman ni :) Rindu gila dekat Gua Kelam aku . Nak tahu ape tu Gua Kelam ? Ha ni kat bawah ni my Gua Kelam . HIHI . 

Gua Kelam tu nama mak bagi ! Sebab bilik ni gelap je , sape masuk gerenti lena kome ! HAHA . Ni cerah pun sebab keme pasang lampu . Idak le cantik mana pun gua ni , tapi indah kaboo kome :) 

Gila excited balik sebab , nak tengok new born . New born sape ? Ha ni , tengok gambo bawah ni . 


Tadaaaa. Ha , bonyek da beranak ! Comel gila anak dia . Abah jadi bidan masa dia nak beranak . Ni manja gila dengan abah . Even abah lagi sayang dia kot daripada aku . JELLY ! Favourite dia DURIAN ! Jangan tak cye ! Harus percaya . Sebiji tu dia sekor je . SEBIJI bukan SEULAS!  Kesian bonyek ! Dia ibu tunggal dan ibu tinggal . HAHA . Yg kuning tu nama dia EMO , yg putih hitam tu EBAB . Nama tu abah bagi . Dapat adik baru yeay ! HAHA . 

Lama gila tak lepak dengan mak abah , tengok tv sama - sama , makan sama - sama :) Syiok ma ! Jeng jeng jeng !! Lepas ni dapat lah lepak dekat sini . :) Ha , ni port kitorang melepak . 


Cik YUYU  ni pun dah besar dah . Dulu masa kena tinggal , kecik je . Sekali balik , da anak dara :) HIHI . *sesuka hati je . Padahal tak tahu pun jantan ke betina !


Kalau bonyek tu tadi kesayangan abah , cik yuyu ni kesayangan mak ! Aku kesayangan sape ? **errr . 


 Yang paling best kaboo kome , bila balik kampung , dapat makan masakan mak ! My favourite , ketam masak lemak cili api dengan udang :) Mak masak memang terbaik leee ! **ayat membodek 

So , cuti mid sem ni memang gila punya plan nak round PERAK puas - puas kalau di izinkan :) . Insyaalah . Nak mengadap puas - puas muka mak abah agar tak homesick da lepas ni . Kot nye la kan . 

Okay , tenkiu menjengah ke blog aku . Till meet again . Salam Perak Aman Jaya hoi ! *Kalau sumii baca mesti dia sakit hati ! HAHA . 


Ni muka budak kampung . Btw , Selamat menyambut hari raya Aidil Adha  :)

*Teman guna bahasa PERAK pasei nya teman dekat PERAK . :) Nanti balik PALAM teman guna bahasa lain ye *

No comments:

Post a Comment